2012-04-16
 15:39:37

Ingen säsong utan skada.

Småskador lyckas jag alltid skaffa mig. Även större.
Igår fixade jag en större skada igen.
Drog av Ac-leden i axeln.
Fick förklarat att det är den som håller nyckelbenet på plats..
Så vad var det som hände?
Egdentligen världens simplaste sak, som vanligt.. Skulle göra en enkel 180 på ett litet hopp som jag gjort flera gånger förut. Men landade fel och fick ett felskär och ramlande på axeln med hela min kroppsvikt. Hörde ett knakande ljud och visste ganska direkt vad som hade hänt..
Det lät och kändes desamma som de gjorde när jag drog korsbanden och visste att allt inte stod helt rätt till..
Så det var bara att köra ned till skipatrullen å be om lite tips. höhö.

Jaja. Dom skickade mig till läkaren som sa att det var grad 2 av nånting.
Så nu är jag sjukskriven en vecka. Läkningen kommer ta 4-6 veckor om jag inte överbelastar under tiden.. Så jag är ganska handikappad nu. Höger arm också. Sjukt jobbigt..
Jaja, här kommer en liten bild :



Där pilen är ska det vanligtvis inte vara något glapp emellan benen. Det sitter några leder där som ska hålla ihop dom. Det är dessa som jag dragit av..
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: