2007-09-18
 12:55:28

Hemsedal

Shit asså. vad framtidsplanerna kan ändras fort.
Förra veckan hade ja i prncip gett upp hoppet om ett säsongsjobb i Hemsedal.. Dom hade inte hört av sig.. Men visste att andra blivit kallade så...

Kändes som om hela mitt li rasade. Ne okej nu överdrev jag en aning , men det var faktist detta säsnongsjobb ja hade planerat mitt kommande år efter.. Så jag var grymt deppig kan man ju säga iaf..
Men i söndags tänkte jag att det är väl bäst att försöka a tag i det på ege´n hand om skistar nu inte vill ha mig...
Sökte två jobb som stugstädare typ. hade väl inga stora förhoppninar å la väl inte för mkt tid på ansökan heller.
Men så händer det omöjliga..!
I går morse fick jag svar från det första stället. Dom var intresserade av att anställa mig om jag kunde fixa eget boende. Senare under morgonen fick jag svar från de andra jobbet.
Så här stod det:

Hei Rebecka.
Takk for din søknad. Jeg kunne dessverre ikke åpne vedleggene dine men jeg
vil gjerne ansette deg. Kunne du begynne å jobbe den 15.12. 07?

Skal vi være behjelpelig til å finne et sted å bo eller har du allerede noe?

Jeg sender deg en kontrakt så snart jeg vet mer.
--
Haha. jag fattade ingenting. Hade liksom knappt skrivit nåt om mig själv ens, .:)
riktigt roligt tyckte jag..

Men detta är inte allt.. Vid tiotiden på förmiddagen missar ja ett samtal ifrån Peter ( jobbade i skiduthyrningen förra året) . Ringde upp honom på lunchen.. Då hade han visst pratat me chefen i Hemsedal i skiduthyrningen och jag skulle få komma på intervju i helgen!!! haha. shit alltså. Blev helt skakig.. Har liksom gått å hoppats på detta sen i våras, tappade hppet. men sen ska jag få gå på intervju ändå:D:D


Jaja nu har jag fått skriva av mig lite.. Uppdaterar säkert efter helgen då jag vet lite mer:D Blir nog grmt kul i helgen iaf! Gratis resa från Oslo, gratis boende å mat. Intervjuen e på lördag efteriddag, på kvällen blir de andra aktiviteter.. Å längtar som fan! 

Så ja.. förhoppningsvis kommer ja bo  å jobba i Norge from slutet av november till maj. 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: