2009-07-30
 02:32:12

Annars

Middagen igår var himla lyckad. De blev ungsbakad torsk, med massa smör å lök. Till de åt vi potatis å en god sallad.
Deras nya stuga var väldigt liten men jätte mysig. Fem pers i den va nog en eller två för mycket egentligen:) Hehe. Efter en trevlig kväll med gott sällskap och lite vin blev de sängen.
           Sov ut i morse ända till elva. Himla skönt. Sen var de dags för andra jobbdagen. En lite längre dag idag. 15-22.30. Så idag har jag svarat i telefon å checkat in gäster. De gick väl överlag bra, förutom ett samtal som ja tog emot å där ja inte förstod va personen sa. Heidi som jag jobbade med skrattade bara åt mig. Men ja, de gick ju bra tillslut ändå. Haha. Tar nog ett litet tag innan ja får koll på alla dialekter. Vissa är ju sjukt svåra. Och även när de ringer utländska folk, kan väl hyffsad engelska i vanliga fall, men när man väl står där så glömmer man lätt. Äh, de kommer med tiden hoppas jag:)
Annars va de lugngt på jobbet, de är ju liksom inte så jätte mycket att göra alltid. Ganska skönt. Nästa gång ja jobbar kväll ska jag ha med mig datorn iaf. Så jag kan underhålla mig lite under all dötid. Idag blev de läsning istället. Jaja.
            Jaja, efter jobbet gick jag till Bacalao å mötte upp Caisa. vi tog ett glas vin å pratade lite om dagen. Sen kom de massa folk. Så vi satt där resten av kvällen å snackade skit å hade de trevligt. Kom nyss så nu är de sängen som gäller. Jobbar bara i två timmar imon med att  vaska så sen skulle nog jag å Gabbi å resten av gänget hitta på något. Trivs iallafall riktigt bra här uppe. Bara massa kul hela tiden.
            Har inte varit så bra med kameran dock. Slänger in några bilder som jag hunnit emd att ta iaf!

På vägen i tåget hittade ja den här fina utsikten.


Sånna här berg är de överallt!


På skylten ovanför Olle står de: Mannfolkparkering. Haha.. Så himla roligt!


Här är en grannby, henningsvaer om jag minns rätt..


Dåligt kort men ville bara visa hur ljust de är på natten. Klockan är väl runt två här. Så härligt!


Utsikten från bryggan vid mitt jobb! Bacalao ligger precis bakom bron, där Caisa jobbar.


Emmelie

Vackert är de iaf



PUBLICERAT: 2009-07-30, 07:34:08 | URL: http://emmgus.blogg.se/
daniella

låter som att du har de toppen där uppe :) ser du nåt där uppe eller?



PUBLICERAT: 2009-07-30, 12:46:36 | URL: http://dellisch.blogg.se/
Daniella

haha nedu här nere ser man nästan inget alls!



PUBLICERAT: 2009-07-30, 22:45:23 | URL: http://dellisch.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: