2009-07-28
 19:59:52

Svolvaer, hittils.

Ja, jag har haft fullt upp sen ja kom hit så har inte hunnit sitta här. Men nu har jag lite tid över. Caisa jobbar å Olle är ute å åker båt med sina vänner som är här på besök.
Men iallafall så gick resan bra.
Efter 27 timmar kom jag fram till Narvik. Men hade ingen aning hur ja skulle ta mig fram dom sista 30 milen. Bussarna hade slutat gå. Men Olle tyckte jag skulle lifta å de har jag ju aldrig provat på, sagt å gjort.
               Gick till närmsta bensinmack, frågade killen som jobbade där( söt som tusan btw) vart vägen var så ja visste vilken riktning ja skulle stå på. Hah. Men när jag frågade honom detta så hörde en gubbe det bakom mig. Han sa att han skulle åt det hållet så jag fick gärna åka med honom! Väldigt snäll gubbe visade det sig att vara, men lite småkonstig samtidigt. Han var visst lastbilschaufför å gjorde inget annat än att köra lastbil hela tiden. Kanske en förklaring till varför han va som han va.
               Svårt att beskriva honom, men jag försökte sitta där å småprata för att va trevlig. Å han försökte väl också göra det. Men han hade nog lite svårt för att förstå vad jag sa, så till slut gav jag upp. Han satte på musik istället, jag förberedde mig på något riktigt dåligt. Men då sätter han på nyaste summer hits dance skivan eller nåt. Hahaa. då blev ja shockad. Å han satt ungefär var 20:e minut: Visst är de goo musik. Liker du de? ??
Ja sa jag då. Men han fortsatte å fråga hela tiden. haha. 
                 Jaja, i vilket fall skulle han ganska nära dit ja skulle och hans mamma eller nåt bodde i svolvaer så han kunde lika gärna köra mig hela vägen sa han. Okej då tänkte jag varför inte:P Så de gick hur smidigt som helst. Han släppte av mig vid tio tiden i Svolvaer centrum. Därifrån ringde jag Olle så dom kunde komma å möta mig. Å de va såå kul å se dom igen! :D Vi gick tillsammans till Bacalao, Caisas jobb. Där jobbar också Gabbi & Otto från Hemsedal så hälsade på dom också! Vi satte oss där en stund å drack lite te å snackade allmänt om allt å inget. Klockan hann väl bli ett innan vi drog oss hemåt. Kändes som klockan var elva max, eftersom solen inte går ner nångång.. SÅÅ Härligt!!!
Fixade ett provisoriskt rum till mig som ja skulle ha tills några saker hade löst sig( Lång historia). Somnade runt halv fyratiden. Helt slut.

På "morgonen" (11:30) väckte Olle mig. Vi skulle åka å handla lite å sen hämta hans vänner på flygplatsen. Caisa jobbar ju mest hela tiden så henne får man umgås med på kvällarna.. Efter vi hämtat hans vänner tog Olle med oss alla på en roadtripp för att visa oss omgiviningarna. Å de va verkligen häftigt! Så himla vackert, Stört höga berg som går rätt ner i ett grön vatten. Ja de går inte riktigt att beskriva.. Vi åkte runt i kanske 3-4 timmar å kollade på olika saker.. Riktigt trevligt!
                 När vi kom hem, ringde min chef till mig å tyckte vi kunde träffas. Så han kom å hämtade mig å körde mig till stället där ja skulle jobba. Riktigt trevlig chef iaf. Kommer nog funka kanonbra! När jag hade fått en liten rundvisning å sånt gick jag å mötte dom andra på Bacalao där vi skulle äta. De blev bakad potatis med räkor och römme. Riktigt gott!!
Vi skyndade vidare sen för att vi skulle hinna kolla på en stuga som Olle o Caisa funderade på. Den verkade kanon så dom ska nog flytta dit, isf kommer jag att ta deras rum. Sen stack killarna ut å fiskade medans jag å Caisa gick hem å kollade film å pratade tjejsnack.
                Och under en stund betedde vi oss så tjejigt man bara kan; Vi ligger i sängen med varsin dator när hon plötsligt reser sig upp. Hon stor blickstilla i nån sekund å bara kollar på mig. Sedan börjar hon skrika; De är en spindel bakom dig. AaAAh rör dig inte. Den e jätta stor. Ahahhaa.
Typ så iaf. Och jag flyger upp ur sängen skriker lika mycket jag fast jag inte ens sett den. Vi får syn på den och skriker ytterligare. Sen kommer vi fram till att vi inte kommer få ut den ur rummet om vi inte får tag på nån som kan hjälpa oss. Så Caisa får springa ut till köket å fråga några tyska tjejer om hjälp. Haha.Så där står fyra tjejer som alla är ganska rädda för spindlar p vet itne hur vi ska få ut spindeln ur rummet. Tjejen som var minst rädd tar ett glas å försöker fånga den. Men då hoppar den typ ut å hon blir rädd å kastar glaset in i rutan så de går sönder. Spindeln dog som tur var. Men vi kunde knappt vara kvar i rummet efteråt eftersom de kunde ju finnas fler...!

Dagen därpå alltså idag var min första arbetsdag. Eller ja jag skulle få lite upplärning iaf..

Så jag gick dit klockan elva, får gå igenom allt. Verkar hur soft som helst.. Ska typ vaska rummen på morgonen ibland, och ibland bara sitta i recepitonen. Så man kunde visst få mycke dötid, men de va lungt att ha med dator å kolla på film eller nått sånt.. skönt:)
               Jobbar bara me norskar, ganska konstig dialekt har dom men de funkar. Schemat verkar vara bra också. Denna första veckan jobbar jag inte en enda morgon, börjar tidigast halv tolv. Annars kl tre eller åtta på morgonen, men morgonpasset får jag väl antagligen inte fören ja kommit in i jobbet lite kan ja tänka mig.
Efter jobbet idag kom Olle å kompisarna tillbaka efter en fisketur med en sjukt stor fisk. Har ingen uppfattning om hur många kilo men kanske 7-8 kg!! Så där stod vi: fyra idioter som inte hade en aning om hur man rensade en fisk. Men efter många om och men blev det iaf några (Hmm) fileér. Så ikväll blir det torsk till middag hemma hos Caisa å Olle i deras nya stuga! :)

Oj herregud vilket långt inlägg de blev. Jaja, får väl skylla mig själv när ja är dålig på att uppdatera!
Ska bli bättre nu när ja kommit iordning lite.. Nu ska jag ta å packa upp alla grejer å så iaf. Sen blir de till att hinna in i duschen å sen iväg!
Haaa de


Emmelie

Jo jag får nog hålla koll på henne jag vet.

Haha att du vågar lifta, du e GALEN.

Tänk om de hade varit en mördare :P



PUBLICERAT: 2009-07-29, 07:19:02 | URL: http://emmgus.blogg.se/
Lena

Hej sötis!



Gottit att läsa att allt verkar bra!

Nu väntar jag bara på MASSA bilder från de vackra omgivningarna...

Kram "mostera"



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: