2009-10-10
 19:37:58

Längesen sist!

Ursäkta mig. Men jag har inte haft nån tillgång till internet denna vecka.. Mackan var snäll å lät oss sitta hos honom en kväll å kolla lite granna. Nu sitter vi på Peppes Pizza å snyltar på nätet;)
Veckan som gått har varit riktigt bra. Jobb varje dag med städning och upppackning i butiken. Känns bra att komma igång igen! Har även snöat en del här uppe. Såå härligt! Å verkligen vackert här. Jag blir alltid lika glad när ja kollar ut genom fönstret å ser på bergen..
Men men, igår va de middag för alla ansatta i skistar. Jätta mycket god mat å gratis dricka:P De va inte fel! En himla kul grej för er som brukar va i ransäter också. Han som spelar trummor i Tones Orkester var där å spelade på kvällen! Jag blev helt ställd å behövde ju kolla att de va honom å de va de ju. hehe.. Världen är liten!
Idag har vi hjälpt till uppe på fjellkafeet å målat stolar. I utbyte kommer vi få gratis mat där under säsongen. Helt okej tycker jag! Och till det bästa av allt!! Detta kafeet ligger ju på fjellet som namnet säger, så vi tog med oss skidorna och åkte ner när vi jobbat klart!!! Fyfan va härligt de va:) Kankse inte mega mkt snö, men på vissa ställen va den jätteskön! :D Men konditonen är ju verkligen inte var den har varit. Helt slut va vi när vi kom ner.. Men de va de värt:) När vi kom hem satte vi upp en bänk på baksidan av huset å railade lite också. Eller ja, Jocke railade jag gled mest över å såg ut som en idiot;)
Har desvärre inte blivit några bilder alls, fy på mig.. Ska bli bättre på detta. Vi ska upp till fjellkafeen imon också så då ska ja försöka ta några kort!
Nu blir de fotboll. Hej på er!


Emmelie

Ska försöka gumman.

Saknar dig som aldrig förr. hade liksom vant mig o ha dig nära.

Men sen hoppas jag verkligen de blir så i fortsättningen. o vetu? Ebba kan stå själv i flera sekunder. Älskar dig!



PUBLICERAT: 2009-10-11, 07:41:09 | URL: http://emmgus.blogg.se/
Malin Lundin

åh va underbart det låter ^^

är så avundsjuk >_< och jag har inte ens sett stället mer än på kort...

längtar verklgien efter bilder från i år ^^

Ta hand om dig!



PUBLICERAT: 2009-10-11, 18:49:14 | URL: http://essessce.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: