2009-09-08
 20:54:08

Småland

Det tog mig en bussresa, tre tågbyten och 30 timmar. Sen var jag tillbaka i Småland! Var en riktigt dryg resa men de gick ju okej ändå. Förutom att sj skapade massa förseningar som vanligt så hela resan tog mig två timmar längre än väntat.. INTE KUUUL.
Har fått flytta in i stallet nu. Haha de låter kankse inte så bra men saken är att de är som en liten lägenhet där ute nu. Sovrum, hall, vardagsrum å kök:) Hehe.. Jätte mysigt är de faktist där nu.. Ända minuset är ju att internetet inte räcker dit ut men datorn går ju som tur är att flytta på;)

I morse gick jag upp klockan sju. tiiiidigt. Skulle vara med bilen i smålandstenar klockan åtta.. Så vid tjugo i sätter jag mig i bilen å vrider på nyckeln. Den startar ju såklart inte.. Cylindrarna har fastnat, visst ett vanligt fel på 850. De är dock bara att sitta å gasa å ha nyckeln i startläget så brukar den starta efter ett tag. Men batteriet var ju dåligt i bilen efter att den stått i drygt en månad så mamma fick komma ut så ja kunde ta ström från hennes bil. Då var den snart igång igen.. det besynnerliga med dena historien är dock att bilen bara har gjort så här en gång tidigare! Dagen innan ja skulle iväg till Hemsedal förra året.. Mycket konstigt att den alltid ska börja krångla när ja allra minst vill det. NU har jag ivartfall fått lagat mina 2:or på bilen. 2400 kr fattigare blev jag dock, men vad ska man göra..?

När jag kom tillbaka från sstenar var det direkt in i arbetskläderna och börja måla på huset.. Jag sa i nått svagt tillfälle att ja inte var så höjdrädd så jag fick äran att måla längst upp.. USch, de var högt, och vingligt!! Men de gick ju bra å nu är husgaveln fin:) De har sprungit förbi massa älgar på åkern när vi har hållit på därute också. De va lite kul tyckte jag. Lite tråkigt att dom är så rädda å va så långt bort bara.

Ne detta blev ett långt inlägg men så blir de ju när jag är dålig på att uppdatera. Nu blir det en dusch å lite efterlängtat tevetittande:)
Haade












Emmelie

Åhhh saknar mitt andra hem lite.

Haha de e ju faktiskt som de för mig, har ju varit där grymt mkt!"



PUBLICERAT: 2009-09-09, 07:07:29 | URL: http://emmgus.blogg.se/
daniella

åååh älgar! synd att inte jag va där så jag kunde få sett en då.. jag som aldrig sett någon :P



PUBLICERAT: 2009-09-09, 11:55:12 | URL: http://dellisch.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: