2010-02-04
 23:29:32

Jahaa

Ja nu får jag väl se till att göra en liten uppdate.  Varnar för långt inlägg:)

Besöket i Hönefoss i tisdags gick bra. Låg i den där himla röntgenmaskinen typ en timma, helt stilla. Inte så kul. Men men. Jag fick iallafall se bilden av mitt knä efteråt, lite häftigt faktist. Svaren på om de är några skador får jag förhoppningsvis imon eller på måndag.. Åh jag hoppas hoppas att allt är helt!!

Efter röngten åkte vi in till centrum å shoppade loss.. Haha, tre tjejer som inte shoppat på lääänge. De va kul. Blev en del köpt, mest basgrejer men ja. Alltid något:) Det blev iallafall en riktig heldag. Vid halvåtta-tiden begav vi oss hemåt igen..
Å herregud va halt det var på vägarna. Bilen tappade greppet i en sväng när jag körde i 60!! Så efter de höll jag inte mer än 70 nästan hela vägen hem.. Fyfan satt på helspänn hela vägen. Inte alls kul..

Men de värsta kom när vi nästan var framme i Hemsedal.. Vägen mellan Hemsedal och Gol är "känd" för att vara mycke älgar på. Och man ser nästan alltid nån älg när man kör där på kvällarna.. Även denna gång gjorde vi det.. De va en liten kalv som sprang på vägen i våran körriktning. Jag ställer mig på bromsen men de händer knappt ingenting.. Älgen blir rädd av ljudet från bromsarna och springer ut i vägen och ramlar. Stackars älgen.. Men han kommer upp på benen igen å springer in i skogen.. Usch va skakig jag var sen!! Körde i ca 60 och bilen hade bromssträcka på säkert 50 m. Om jag hade kört lite lite fortare hade jag inte hunnit få stopp på bilen utan hade antagligen kört på älgen när den låg på vägen.. FY.

Sen dröjer de väl några minuter till och vi ser en till älg som står i diket. Denna gången hade jag en lastbil i röven vilket gjorde att ja inte vågade bromsa så mycke.. Tur var det väl att älgen inte sprang ut i vägen denna gången iaf.. Då hade vi antagligen blivit påkörda av lastbilen som envisades med att ligga så nära. Blir så jäkla sur på dom när dom gör så. Dom vet liksom om att de är mycke älgar på den vägen å ändå ligger dom så nära. Okej att jag körde sakta, men de fanns ju uppenbarligen en anledning till varför jag gjorde det...
Sådär nu har jag fått ur mig lite ilska mot lastbilschaffisar också;)

Hm ja sen blev det Onsdag.. Vi laddade för fest genom att åka till Gol å köpa sprit å mer kläder:) Jättemysigt hade vi det. Gick omkring å strosade utan stress å satte oss på en pizzeria och åt normal pizza. Hehe. sen blev det hem och fixa sig för kvällen. Alla var sjukt peppade för denna kväll med anledning att alla var lediga idag. Så vi kunde liksom gå all-in. Och det gjorde vi kan man lungt säga!! Kvällen började med en irish coffee som knappt var drickbar. Sen kom ölen fram och till sist lakritsshoten. Hm vid denna tidpunkt var alla redan bra igång. Men klockan var bara barnet och vi tog fram förspelstärningarna. Blev många lick nipple och liknade på varandra. Haha. Vi hade sjukt roligt iallafall. Runt halv ett-tiden försvinner mitt minne. Kommer ihåg när jag tog sista kortet med kameran men sen är det svart. Vet inte när jag gick ner till Cafeen. Ingen aning med vilka. Men ner och in kom jag. Sen får jag tillbaka minnet litegranna, minns att jag stod å dansade mest hela tiden. Det jag kommer ihåg var ju iallafall sjukt kul. Hahaha. När det var dags att gå hem börjar jag få tilbaka minnet igen iallafall. Vilket nog var bra:P

Jaja så va de med det. En lyckad kväll iallafall.
Idag har inte varit lika kul. Vaknade vid 9-tiden och kunde lika gärna gå upp tyckte jag. Då var jag nog fortfarande full.. För fyfan va dålig jag blev runt 12. Jag, Jossan, Sonny, Fredrik och Daniel var lika döda allihop. Vi försökte fylla ut våra minnesluckor vilket inte gick så bra eftersom alla vart lika packade igår. Ingen visste fortfarande vilken tid vi gick ut. Och ingen visste vad nån annan hade gjort.
Så denna dagen har spenderats i soffan framför teven med Johnny Depp..

De va nog det hela för denna gången.
Eller föressten, vill gratulera Lena på hennes födelsedag! :)

Nu var nog allt sagt. Och ett långt inlägg blev det:P

Bjuder på lite bilder från våran förfest igår. Hehe.













Emmelie

Meeeh varför är inte jag med på fest bilderna? ;)



PUBLICERAT: 2010-02-05, 07:37:22 | URL: http://emmgus.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: