2011-12-20
 11:02:12

December

Jaa. Iår ska jag inte fira jul på det vanliga sättet som jag brukar. Alltså jag ska inte vara i Hemsedal med sesongarna å äta svensk jukmat.
Istället ska jag till Oslo och fira jul med Victors familj.
En ordentlig traditionskväll för dom vad jag har förstått. Kan säkert bli mysigt. Men det jag inte ser fram emot är den inte lika goda Norska Julmaten.
Fy, dom äter massa äcklig fisk och fett typ. Den svenska traditionella skinkan är utbytt med ribbe som de kallas. Typ nåt kött som köttet inte är delikatessen på utan svålen från grisen!!!??!?!? Man äter alltså det som man brukar ta bort?
Haha.. Med detta vill jag alltså säga att den svenska julmaten regerar, och att ja längtar efter vanlig julskinka. ¨

December har gått fort, har jobbat mycket och dagarna går i ett. Men är ju faktist ledig på julafton och juldagen. Då får jag passa på att vila lite!

Snön har även börjat komma hit och folk kommer ofta in i butiken med ett stort leende på läpparna. Jag ska försöka ta mig ut strax å hoppas på att mina knän vill samarbeta.

Ha en fortsatt bra Tisdag alla.


Emmelie

Gumman jag saknar dig otroligt mycket! Att äta de där låter Inge vidare, men men victor va ju med på svensk midsommar så;)



PUBLICERAT: 2011-12-20, 11:14:09 | URL: http://emmgus.blogg.se/
stin

Hejsan! va roligt att du börjat blogga igen.Nästa jul ska vi fira allehopa, så förbered dej och viktor, skulle va så kul att få ha alla samlade! mina fina barn och barnbarn, jäller att passa på, man börjar bli lite trött och gammal? men mitt hjärta e som en fjortis, eller hur? Det kommer säkert att bli en trevlig jul för dej och viktor i år! Tugga , svälj. ha, ha!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: