2012-02-16
 23:42:17

Blåmärken

Idag var jag och Victor lediga tillsammans och han skulle testköra det största hoppet i Hemsedal. 
23 meter långt och han klarade det galant!!
Tog några halvdåliga bilder men har inte hunnit få in dom på datorn ännu..
Jag är iallafall väldigt stolt av honom! :)

Senare på kvällen var jag ute på kvällsåkning. Vi har börjat med ett nytt litet arrangemang " parkkjöring för jenter".
Första kvällen idag. Vi blev inte så många men väldigt kul ändå. Tanken bakom är att tjejer på alla nivåer ska våga sig ut i parken oavsett hur duktiga dom är och kunna få peptalk från varandra. Oftast är vi tjejer lite bortglömda när de kommer till park, och vi har aldrig chans att kunna utveckla oss på samma sätt när vi bara åker med killar som är tusen gånger bättre än oss sälva. Nu blir det på en jämnare nivå :)

Jag hade bestämt mig på förhand att jag skulle testa en rail för första gången. Den är inte så farlig, och jag har ju åkt en del rails här hemma i hagen förr..
Men, det var ganska stor skillnad på dessa railsen.. De vi har i hagen är plaströr som ligger antingen nära backen eller så är det åtminstonde mycket mjuk snö runt om.
Den som är i backen är i metall och det är hård preppad snö runtom..

Testade iallafall två gånger och kommer imorgon vara minst två blåmärken rikare.... Första gången ramlade jag och fick railen rätt på mitt sen tidigare redan onda knä, andra åket flög jag bak rätt på höften...

Jaja, när detta försvunnit ska jag testa igen!
Ska klara det nån gång under sesongen..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?


« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: